Zotter Brand Life Award & London Award

På bild: Josef Zotter

Josef Zotter har belönats med the Brand Life Award för hans passionerade arbete med att bygga upp varumärket Zotter. Tidigare i år tog också Zotter choklad hem många priser i samband med London Award.

Den 18 oktober delade the European Brand Institute ut the Brand Life Award för åttonde gången. Kriterierna från juryn och den offentliga röstningen var det personliga engagemanget för varumärket, kontinuitet och hållbarhet i byggandet av varumärket. Den långvariga och den ekonomiska betydelsen av det etablerade varumärket liksom “varumärkets styrka” utvärderades också. Josef Zotter belönades denna kväll och han ser detta som en bekräftelse på att varumärken ytterst handlar om känslor – och inte alltid om tillväxt och vinst.

Josef Zotter: “I am very happy about the award. Of course, Zotter is my life, but nobody can make a brand so strong just alone, so I would like to thank all our employees, who believe in our ideas and help to realize them.”

josef-zotter-brand-award2

I samband med entreprenörsgalan 2016 placerade sig Zotter i final vid presentationen av business-Oscars. Australiensaren Manny Stul tog hem segern som årets entreprenör, men Josef Zotter fick istället en plats i Hall of Fame och företaget fick en egen stjärna på trottoaren. Josef fick också ta emot den berömda “EY World Entrepreneur of the Year Hall of Fame”-trofén. Vid internationella Academy of Chocolate Award i London belönades så många som 15 Zotter-chokladbitar, av 17 inlämnade. 2 guld, 8 silver och 5 brons blev resultatet. Topplaceringarna tog Labooko Belize 82% respektive Labooko Peru 82%.

Grattis Josef!

9 november 2016